utorok 1. apríla 2014

Kozmetické menu s chuťou prírody

Máte chuť na niečo dobré, a zároveň zdravé? Na šťavnatý rúž, bylinkové tonikum, krém bez parabénov, mejkap bez silikónov alebo lak na nechty bez toxických látok? Tak je rozhodnuté. Beriem vás so sebou do reštaurácie. Takej, kde sa dnes "varí" prírodná kozmetika a kde jej kuchárom ide o to, aby sme boli nielen krajší, ale aj zdravší a spokojnejší. Objednáme si pár dobrôt na raňajky, obed i večeru (a možno príde aj na dezert). A keďže tuším a verím, že (stále silnejší) vzťah k prírodnej kozmetike mám nielen ja, ale aj vy, stavím sa, že na konci tejto hostiny po nás ostanú len prázdne tanieriky. Prosím, pridajte sa. Príborov (či vlastne kozmetických štetcov) je tu dosť. Veď viete, že na tie mám slabosť.;-) Tak teda, môžeme vyraziť? Huráá!

Na stole už je prestreté a ja sa neviem dočkať, čo vypadne z tej kozmetickej taštičky (teda vlastne jedálneho lístka;-). Som zvedavá na všetky chute a príchute, na to, z akých voňavých ingrediencií je zostavené a uvarené to lákavo a zdravo vyzerajúce menu, na ktoré nám poslal pozvánku Magazín Lohas. A keďže asi tušil (žeby nás tak poznal?;-), že kozmetickým dobrotkám nikdy neodoláme, navaril toho pre nás toľko, že by si tu isto každý vybral presne podľa svojej chuti. Chuti na prírodnú kozmetiku. Tej skrátka odolať nejde. Mmm, tú vôňu z kuchyne cítim až sem. A tak zvedavo usadám k stolu, otváram ponuku a...

A začínam tušiť, že dnes mi asi bude chutiť.:-) Nachádzam tu dobroty od výrobcov a značiek, na ktorých si pochutnávam (a ktoré mám rada) už dlhšie, ale aj také, o ktorých som zatiaľ len počula a viackrát sa mi na ne už zbiehali slinky.;-) Skôr však, než si vyberiem, čo si dnes dám, na začiatku jedálneho lístku nachádzam odporúčanie šéfkuchára... A čím sa nám prihovára?

Radí nám žiť zdravo a užívať s mierou. Myslieť na planétu a myslieť na ľudí. Byť úprimný sám k sebe i k svojmu okoliu. Žiť narovinu a natoľko udržateľne, aby sme na seba a svoje jednanie mohli byť pyšní. Premýšľať nad tým, čo robíme, čo jeme a pijeme, čím jazdíme, ako sa chováme k ostatným ľuďom i prírode a nebolo nám ľahostajné, čo za sebou zanechávame. Práve preto pre nás túto pozvánku a toto menu vytvoril. Aby nám ukázal (a, ako dúfa, mnohých snáď aj presvedčil o tom), že žiť  podľa zdravého a udržateľného životného štýlu L O H A S (Lifestyle of Health and Sustainability) je naozaj veľmi dôležité...

Zdá sa, že máme s pánom šéfkuchárom podobné chute (ak nie priam chúťky;-) a spôsob, akým varí, podľa čoho vyberá ingrediencie, ako rozmýšľa nad tým, čo nám ponúkne, je mi blízky. Tuším už dopredu jedno veľké MŇAM.:-) A čo si teda dám?

R A Ň A J K Y  Môcť si vybrať na raňajky čo len chcem, mám jasno hneď. Najskôr si dám pod zub prírodnú zubnú pastu s redmondským ílom ochutenú morskou soľou a citrónovým a limetkovým olejom. S troškou vody rozmiešam pleťový čistiaci krém Dr. Hauschka a hneď po ňom si doprajem citrónovo-grepovú vodu od Nobilis Tilia. Servíruje sa v hnedej starožitnej fľaške, ktorá u mňa našla svoje využitie, a z ktorej mi tá citrusová limonáda chutí najlepšie. A keď budem po nej ešte smädná, dám si trošku hyalurónového séra tej istej značky. A ak príde čašník (a ja dúfam, že /tá otázka/ príde:-) a opýta sa: Dali by ste si pohár mlieka? Poviem: Ó, áno! Na raňajky mám totiž mliečko najradšej.;-) Poprosím ho o to moje najobľúbenejšie (ktoré mám aj doma nakúpené do zásoby), o pleťové mlieko od Hauschku. No a na záver už len bozk na pery od Alverde a ide sa.:-)

O B E D  Ach, na obed sa obzvlášť teším. Je totiž naservírovaný tak... "dekoratívne".;-) Namiesto lyžičky či vidličky si k nemu zoberiem pár syntetických štetcov Real Techniques, pri výrobe ktorých nebol žiadnemu ušatému muckovi skrivený ani vlások. Pochutím si s nimi na ľahučkom mejkape s makadamiovým olejom Dr. Hauschka a čo bude ešte treba, zakryjem zlatým korektorom od Oriflame alebo ružovým od Alverde (s kávovou vzpruhou na druhom konci). To všetko posypeme troškou hodvábneho púdru s úročníkom a čajovníkom od Hauschku a rozjasníme rozjasňovačom od značky theBalm (ktorej zakladateľka začala s výrobou mejkapu a kozmetiky bez parabénov experimentovať pred pár rokmi vo svojej vlastnej kuchyni). Hĺbku môjmu jedlu (teda vlastne pohľadu;-) dodá (okrem maskary od Physicians Formula) hnedý očný tieň od Alverde v papierovom šate, šťavnatý môj obed bude vďaka ich marhuľovo-ružovej lícenke, no a ak si dám aj trošku toho ich chutne zabaleného rúžu, budú mať moje pery farbu, ako keby práve zjedli plný pohár lesného ovocia. Chutnosť obeda ešte podčiarkne ceruzka na oči od Dr.H. a... moment, práve prichádza čašník a pýta sa ma, či si budem priať aj niečo na nechty. No to nepochybne! "Niečo na nechty" ja mám rada.:-) A máte, prosím, v ponuke niečo nové a šetrné? - pýtam sa. Čašník sa nedá zaskočiť a prináša mi "vínnu kartu" lakov na nechty na vodnej báze PRITI NYC v nespočetnom množstve odtieňov. Krása!

V E Č E R A  Tú mi kuchár pripravil na olejoch, z ktorých mi určite ťažko nebude: na citrónovom oleji Weleda a dobre známom kokosovom od Purity Vision. Ak sa pýtate, ako je možné, že je ten malý vyzdobený pohárik stále plný odkedy je tento blog blogom (akoby bol bezodný), je to preto, že ho kuchár neustále dopĺňa. A nemôže sa stať, že by v jeho kuchyni chýbal. Veľký pohár drží v chladničke, malý na stolíku. Veď načo kupovať (a potom vyhadzovať) stále dookola malé balenia? A to isté platí aj o drinku - pleťovej vode s termálnou vodou Avene. Poctivých 400ml z veľkej fľaše postupne odlieva do malej fľaštičky, ktorá bola kedysi priložená k časopisu. Nie všetko treba hneď vyhodiť, keď to môže tak dobre poslúžiť.:-) A aj keď táto voda nestojí na poličke s označením bio/eco/a spol., zaľúbenie v prírodnej kozmetike pre mňa neznamená už nikdy nič iné ani len neochutnať. Je skôr o hľadaní možností, alternatív, o spoznávaní nového, ale prípadne i o zotrvaní pri "starom" a overenom, ak to má svoje kvality. O hľadaní produktov a značiek, ktoré sú etické, šetrné k životnému prostrediu, ohľaduplné k prírode, ale aj ku mne. K môjmu telu, pleti, vlasom... A tak aj ja spoznávam, hľadám a u čašníka od smädu objednávam nové, lepšie, chutnejšie drinky, napríklad špeciálne pleťové tonikum Dr. Hauschka alebo malú ochutnávku vitamínového koktejlu od Kivvi. No a keďže pitný režim je dôležitý, ani k večeri si nezabudnem objednať hyalurónové sérum. A aj keď nechať si okolo úst motať sladké medové motúziky sa nevypláca, ja asi neodolám. Ten med je totiž ukrytý v mojom domácom balzáme na pery (ktorý si ma omotal už dávno;-). A keď med, tak aj v čistiacom géli od Nuxe. To sú maškrty! Mňam... už som načisto sýta.

D E Z E R T  Ale je ten čašník pokušiteľ! Nuž, neviem, ako vy, ale odmietnuť dezert? Veď to sa hádam ani nepatrí...;-) No dobre, nie vždy na ten dezert kývnem. Nie vždy je totiž čas sa doňho s chuťou zahryznúť. Nechávam si ho teda skôr na tie výnimočné dni, kedy viem, že si ho budem môcť vychutnať naplno. A trochu sa ním rozmaznať. Dopriať si niečo špeci. Poručím si napríklad pomarančovo-vanilkovú marmeládu od Kivvi alebo, ak mám chuť skôr na čokoládovo-orieškovú tortu, objednám si kúsok Čokoládovej fantázie od Nobilis Tilia. Alebo si namiesto torty nechám namiešať chutný krém z ílovo-sedmikráskovej pleťovej masky Dr. Hauschka a ich pleťového oleja z marhuľových jadierok, orieškov a pšeničných klíčkov. A priobjednám: na pitie pohár BIO kvetovej vody s ružami, levanduľový olej pre relax a svojim nechtom prírodný sójový odlakovač s citrónovou trávou PRITI NYC. No ak by som dostala chuť na dezert s viac exotickou príchuťou, je tu ako na zavolanie olej Monoi de Tahiti...

A keď sa ma čašník spýta: Chutilo vám? Zdvorilo a spokojne (zalizujúc sa až za ušami) odpoviem: Ó, áno! ;-)

Dezert je zjedený, zuby vyčistené, jedálny lístok (aj kozmetická taštička) zatvorený... Ale len pre dnes. Zajtra je tu nový deň a nové menu, ktoré možno trošku obmení farbu laku alebo rúžu, príchute marmelády alebo balzámu na pery, deň, v ktorom možno (teda skôr určite:-) objavím nejakú novú dobrotu, ale jeho základ, myšlienka, idea zostáva. A ja viem, že si aj zajtra, aj pozajtra z toho menu určite vyberiem. Ten šéfkuchár sa mi už dlhšiu dobu náramne pozdáva...;-) A je dôkazom toho, že varenie z prírodných ingrediencií je najchutnejšie, a že aj z porcií prírodnej kozmetiky sa môžete výborne napapať.:-) A čo si dali ostatné blogerky pozvané do tejto reštaurácie, to si budete môcť koncom apríla (alebo už teraz priebežne) pozrieť a zhodnotiť kde-inde-než na FB v spoločnom albume.:-) A čo by ste si dali vy? P.S.: Nebojte, kúsok dezertu som vám predsalen odložila...♥


Teším sa na vaše lohlasy! ;-)


19 komentárov:

  1. Takové zdravoučké menu si nechám líbit každičký den! My toho máme tolik společného, Dandelijon ;-)
    Zdravím také medvídky - malé cvičence - ti vědí, že ničím jiným než cvičením dnešní krásný den ani nemohl začít :-) Moc hezky je u tebe! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niki moja zlatá, a ja by som si každičký den nechala líbit takéto spoločné raňajky!:-) Teda, ak by ti nevadilo, že by som ochutnávala aj z tvojho tanierika;-), ale som si istá, že by sme sa o všetky tie zdravé (kozmetické) pochúťky vedeli podeliť a na záver po dezerte zhodnotiť, čo bolo NAJ.:-) Medvedíkov na zjedenie;-) od teba veľmi rada pozdravím a pochválim, že cvičili aj za mňa.../nás?;-) Ďakujem za spoločné ráno!♥

      Odstrániť
  2. u nás piknik, u teba celodenné menu. bruchá plné a telá krásne. IDEÁL. obyčajne si strážim líniu a premýšľam, ktorý chod vynechať, no v takejto reštike mi nikto nezabráni, objesť sa, koľko sa do mňa (na mňa) zmestí... správna žienka domáca a tabuľa (tento význam ma vždy fascinoval) plná blahodárnych účinkov! mňam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Drahá, my sme sa snáď na tom dnešnom piknikovom menu museli (telepaticky) dohodnúť dopredu:-)). Tabuľa! Ten výraz odvždy fascinoval aj mňa! Dnes (a vlastne nielen dnes) si tu tuším nanajvýš rozumieme.;-) Ale vieš, aká tabuľa by bola na takom pikniku nežiadúca? Tabula rasa! To by sme sa moc nenapapali...;-) Ale zato s tou líniou by to bolo IDEÁLnejšie...:P Telá krásne, sem sa! :-*

      Odstrániť
    2. Vybavené. Tabulu rasa meníme za tabuľku čokolády, a nejednu (alebo za bezkalorickú čokoládovú masku na tvár :D). A premýšľam, či by sme si ešte časníka a šéfkuchára z rodu Lohaských mohli na nejaké to poobedie požičať?! ...keď už luxus, tak poriadny... ale na to si už predpokladám aj ty myslela :) ...tá naša telepatia bezhraničná

      Odstrániť
    3. Bezhraničná veru, aj keď musí prekročiť hraníc a krajín niekoľko, aby sa jedna s druhou "stretli".:-) O to väčší zázrak, že nám to tak supersky funguje!;-) Jaj, to si ma teraz dostala tým bezhranične luxusným nápadom! Popýtam sa na patričných miestach:D a dám vedieť! (očakávajme ale pozitívnu odpoveď, veď kto by odolal pikniku s nami?... ;-)

      Odstrániť
  3. Nádhera, jak všechna ta kosmetika tak dokonalé fotky :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Nicca, takýto pekný komentár je ako dezert - chutí a poteší:-), ďakujem moc!♥ Za pochvalu, aj za návštevu:-).

      Odstrániť
  4. Ja z teba odpadnem ! Takto dokonale popísať o kozmetike, že aj ľudia ako ja (ktorí si bez pomoci nevedia ani rúž vybrať ;)) nieto ešte rozpoznať, koľko druhov kozmetiky si môžem nacapkať na tvár) zhltnú článok jedným dychom a tak krásne nafotiť a jednoducho tak všetko aaach. Krásne. Rada to tu mám . Len toľko som chcela :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty môj ružový plameniačik sťahovavý, ja odpadávam vždy (a-nielen-vtedy)-keď mi napíšeš, že ťa moje kozmetiše-články bavia! Mám z toho radosť vélikúú:-) a vyberať s tebou hot-pink-neon-matte-lipstick? To bola predsa česť a zábava prvého stupňa!;-)) Mission accomplished! Ale už sa teším na nejakú ďalšiu misiu a nové pokyny.:D
      Jaj, a ešte totó: ďakujem zlato!:-* Rada ťa mám, len toľko odpoviem... ;-) ♥

      Odstrániť
    2. :)) :-**
      PS. zabudla som ti povedať, objavila som nový magentovoružový odtieň pomôcky na farbenie pier ! :D myslím, že to bol Astor (alebo Max Factor??), ale nie som si istá, keďže som vedla zbadala úplne úžasný lak na nechty a všetko okolo nachviľu zhaslo :D

      Odstrániť
    3. Pomôcka na farbenie pier :D v magentovoružovej? Také profi výrazy, to ešte kozmetické blogy nevideli!:D Jaj, Bashik, to s tým zhasnutím úplne chápem, predstav si, tiež sa mi to stáva! Mali by si v tých drogériach skontrolovať svetlá... ;-) Astor alebo MaxFactor, hlavne, že to bolo ružové!;-) :-*

      Odstrániť
  5. Dandelijonko, moc mi chutnalo! Tvoje zpracování LOHAS se mi strašně moc líbí, má to nápad a je originální :) Šikulka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mili, nie je väčšou a krajšou pochvalou pre kuchára, ako keď jeho hosťom u neho chutí:-), takže asi tušíš, že si mi tou svojou urobila velikánsku radosť:-). Ďakujem, že si prišla ochutnať! ♥

      Odstrániť
  6. Ahoj pozyvam ta ku mne na blog na GA o pekny shamballa naramok
    http://petra-justbeauty.blogspot.sk/2014/04/giveaway-s-womanologysk.html

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neuvěřitelné...:o)))) Ty jsi tak úžasná spisovatelka a fotografka, až jsem si z toho sedla na zadek. Nevím, jak jinak bych svůj úžas popsala... A takové chutě mi tu dělat!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka zlatá, ja som taká rada, že si stihla prísť, kým sme ešte všetko nejzedli!;-) Nech sa páči, pekne sa usaď a vyberaj.:-))
      Ďakujem za taký kompliment! Musím si teraz hanblivé zrůžověné tváře zakryť nejakým korektorom;-), ešteže tu mám nejaké poruke na tanieri.:P Milé, že si prišla, teším sa nabudúce!♥ Pripravím (snáď) zase nejaké dobrotky.:-)

      Odstrániť

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...