pondelok 23. septembra 2013

Liebster Blog Award alebo viac už neprezradím

Bashka z Bashalandu. Rovnými nohami skočila (a stavím sa, že v nejakých fešáckych topánkach) rovno do Dánska (študovať, vzdelávať sa, nakupovať tamojšie dobroty, spoznávať svet a dokázať mu, aké su tuňajšie devy šikovné;-) a keď si bola istá, že je dostatočne ďaleko a v bezpečí a nedohoníme ju, položila mne, Tin a Berny pár zvedavých otázok;-). Ale keďže je strašnezlatáamilá a vtipná a ružová a - nominovala nás na Liebster Blog Award, radi jej na všetko podľa najlepšieho vedomia a svedomia odpovieme:-). A čo chcela milá-vtipná-ružová-Bashka odomňa vyzvedieť?

1. Koľko ružových vecí mám v šatníku (a vraj akceptuje aj ponožky).
Teda, takúto zákernú otázku hneď na úvod by som od takého milého dievčaťa nečakala...;-) Momentík, beriem neružovú kalkulačku a idem to spočítať /vy si zatiaľ môžete urobiť čaj, odbehnúť do obchodu alebo prípadne na nejaký kratší výlet/... 
No, ak som otvorila všetky skrine, odkryla každý vešiak a nazrela do každého šuflíku, malo by byť to číslo správne a pravdivé. A kompromitujúce. 30 kusov oblečenia. Bez ponožiek! Nech mi je odpustené. A s ponožkami? To si asi viete domyslieť...;-)


2. Akú známu osobnosť, ktorá už nežije, by som chcela stretnúť...
Uf, to je ťažká otázka... Asi Deža Ursínyho
Ale keď som bola malá, strašne som si priala, dúfala (a predstavovala:), že ožijú Šmolkovia. A budú bývať v mojej detskej izbe. Aj to sa počíta?

3. Aká je moja obľúbená čokoláda...
Tmavá. Horká. Silná. Kakaová. Čierno-čierna. Vysokopercentná. Tá na varenie. Alebo s bublinkami. S krémovou náplňou. Ale aj tá musí byť tmavá. Horká. Silná. Kakaová... (atď.:)

4. Či mi napadá niekto, kto je krajší ako Johnny Depp. Vraj ak áno, bude potrebovať siahodlhé vysvetlenie, ako som na to prišla!
Niet sa čoho báť, Bashi! Nikde nikto taký krásny (a už vôbec nie krajší) ako Johnny, neexistuje! To je maximálne neprípustné. Ba nehorázne. Odmietam (odpovedať;-). 

5. A či existuje kniha, ktorú som čítala už stokrát a ešte aspoň stokrát budem...
Taká jediná asi neexistuje. Chcem zakaždým čítať nové príbehy, zažívať nové zážitky, objavovať nových (anti)hrdinov a nových autorov, spoznať nové, nepoznané rukopisy, štýly a žánre a v mysli si predstavovať a asociovať nové miesta a situácie... 
Ale, jedna taká knižka možno predsalen existuje: zľavová knižka DM active beauty;-). Listujem v nej stále dokola, mesiac čo mesiac (aj keď stále nie a nie nájsť v nej niečo zaujímavé;-). 


6. Či moji známi/kamaráti/rodina vedia o mojom blogu.
O Dandelijon blogu nevie (okrem vás, ale pšššt;-) takmer nik, a maximálne mi to tak zatiaľ vyhovuje. Malý tajný svet, do ktorého zavítajú len tí, ktorí sú z rovnakého sveta/cesta/blogovyznania;-). Ale ak by sa to aj dozvedeli, nehanbila by som sa. Povedala by som im: "Pch, bola som už aj nominovaná na Liebster Blog Award!" To by čumeli! ;-))

7. A že keby sme sa nepoznali a stretli sa prvýkrát, čo by som jej o sebe prezradila.
No, pravdepodobne nič;-). Možnosť, že by som rozprávala niečo o sebe, je veľmi malá. Asi (určite) by som celú pozornosť a zvedavosť a konverzáciu veľmi rýchlo upriamila inam. Na ružové veci, plameniaky, na Dánsko, na čokoládu, na Johnnyho D. ... no a samozrejme na teba, Bashi:-). Ach jo, chcieť sa o mne niečo dozvedieť, to ma radšej čítať, než stretnúť;-).

8. Aká je moja vysnívaná krajina/mesto/miesto a prečo ma láka...
Je to krajina, do ktorej sa o niekoľko dní (na niekoľko dní) chystám. Krajina, v ktorej sa neviem rozhodnúť, či chcem ísť radšej na juh alebo na sever, či mám radšej Bretaň alebo Normandiu, Paríž alebo Nice, azúrové more alebo divoký oceán, Francúzov alebo Francúzky;-). Krajina s najkrajším jazykom na svete, malebným vidiekom, úžasnými mestami, kvalitným vínom, najchutnejšími palacinkami, chrumkavými bagetami a jedinečnou atmosférou. Francúzsko. Je t´aime!


9. A obľúbená hračka v detstve? 
Nádherná bábika, bez ktorej som vtedy z toho hračkárstva na Šumave:) nemienila odísť. Plač bol nevyhnutný. Ale oplatilo sa. Odišla som s bábikou s hustými, lesklými vlasmi orieškovej farby, krásnymi zelenými očami a dlhými mihalnicami. Mala modré menčestrové nohavice a bola veľmi štýlová;-). A tie vlasy!♥

10. No a na záver chcel Bashkin mlsný jazýček vedieť, aké jedlo alebo koláčik pripravujem najčastejšie...
Bashi, sú to PALACINKY. Ráno, večer, o polnoci, hocikedy. Aj niekoľkokrát denne, keď treba;-). Sladké, slané, čokoládové, tvarohové, s domácim džemom (v šťastných chvíľach aj so šľahačkou), tenučké, chrumkavé na okrajoch... palacinky u nás skrátka frčia. Dokonca ma v krízových momentoch neodradí ani absencia vajíčok alebo mlieka. Lebo keď je chuť na palacinky, musia byť palacinky. Recept/spôsob/cesta (a cesto) sa vždy nájde.


Súhlasíte?:-)


10 komentárov:

  1. Je mi to jasné, úplně to vidím - na trávě, na kostkované dece, s výhledem na podzimně se barvící francouzský venkov, sedí Johny D., v rukou drží šálek s tou nejhustší horkou čokoládou a čeká, až si Dandelijon navlékne pruhované růžovo-bílé teploučké ponožky, pohodlně se usadí a vezme si od něj omotýlkovaný šálek pro zahřátí. O kousek dál, v lesíku plném mochomůrek, brusinek, srnečků a laní, hříbků a pozdních ostružin, pro ně malí šmoulí kamarádi připravují palačinky, protože už je přece čas na malou svačinku... Bon appétit přeje Niki :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooo toto je najskvelejší komentár a ďakujem ti milá Niki a sebe, že mám takú veľkú predstavivosť, úplne pred sebou vidím celý obrázok, krása !! :))

      Odstrániť
    2. Niki... načisto som stratila reč nad tvojím - presne ako Bashka píše - najskvelejším komentárom!♥ Tú scénu (hlavne Johnnyho;) vidím tak jasne, ako by som pozerala na obraz maľovaný štetcom impresionistu;-). Krása! Som nadšená z každého detailu, z brusinek a pozdních ostružin, z teplučkých ponožiek, mochomůrek a srnečků... proste dokonalé! A palacinky, ktoré by nám pripravili malí šmoulí kamarádi, by museli byť tie najchrumkavejšie (aj najmenšie) na svete:D. Chcem chcem šmouliu palacinku!:-)) Ach Niki, ja si ťa snáď pribalím do kufra...:-** Ďakujem za úžasňácky odkaz, urobil mi obrovskú šmouliu (-píše sa to tak?;) radosť!

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Jéj:D, ďakujem Annanáska;-)). Každú fotopochvalu si cením! Najskôr sa z nej na chvíľu začervenám a potom sa z nej dlho dlllho teším:-).

      Odstrániť
  3. Veľa veľmi si ma potešila, že si mi odpovedala moje zvedavé otázky (ešte, že som stihla utiecť :) aj tvoje odpovede sa mi veľa veľmi páčia (najradšej na svete spoznávam ďalších milovníkov ružovej, Johnnyho a čokolády). Som rada, že som si o tebe trochu viac prečítala a ďakujem za roztomilý úvodník (a márne sa snažím spomenúť, ktoré z tých šťastných vyvolených párov topánok, ktoré vyhrali cestu do Dánska som mala obuté v osudný cestovný deň... asi moje strieborné trblietavé Conversy :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Trblietavé tenisky - to je raj!:-) Bashik môj roztomilý:), to ja ďakujem, bola to česť! Len neviem, ako sa podelíme o toho Johnnyho... ešte uvidíme, čo na to všetko povie Tin...;-) Ja si každopádne na dofču plánujem zobrať tú kockovanú deku, ako mi poradila Niki. Veď čo keby sa tam naozaj objavil!? A ja nebudem mať deku... to by bol trapas. ;-))
      :-*

      Odstrániť
  4. Dandi najmilsia i Baska, ak to citas- toto je taaak skvele! Skvely napad Bashi nominovat Dandi a Dandisek, tvoje odpovede su najmilsie a najzaujimavejsie ake si viem predstavit! Strasne ba bavi tvoj svetik a pohlad nan.... :) A tie cestovatelske chute pri ich citani...uz som bola tam! ;)
    Tento clanocek si este ako dobrotu nechavam na dalsie precitanie, ked uz budem sediet v klude s kavickou/cajikom...Lebo akosi momentalne nestiham za zivotom. A verim, ze i Tin sa raz dostane k odpovediam, i ked netusi, kedy to pri tomto tempe bude... No tajne verim vo vasu zhovievavost ;)
    Velmi rada som vas tu stretla, maj(te) sa najkrajsie :**
    t

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sme zhovievavé a ružové, počkáme rady!;-) Moja milá rozlietaná Tin, s vetrom vo vlasoch (či s vetrom o závod?:)... tvoja podpora môjho malého bločku, to, že v mysli cestuješ so mnou po svete, a že sa ti to moje fantazírovanie ešte zdá aj zaujímavé;) - to ma teší a zohrieva viac, než šálka horúcej čokolády!:-)) ♥ Na tvoje odpovede sa (aj s Bashkou:) tešíme prevelice, nech už to bude kedykoľvek (najmä na otázku č. 1, dúfam, že ma v tom nenecháš;-). Si zlatá, že si sa dnes zastavila:), vážim si to!:-* A verím, že pomaly prichádzajúci október dá našej Tin vydýchnuť a ona bude môcť v kľude popíjať čajíky a čítať si a písať a fantazírovať... :-))

      Odstrániť
    2. Presne tak, súhlasím so všetkým, sme zhovievavé a poznáme škaredé nestíhačkové časy, ale veru veru, snáď sa podelíš o pikantnú informáciu, koľko ružových vecí máš? Budeme sa tešiť ;)

      Odstrániť

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...