utorok 17. septembra 2013

Staré poklady - nové radosti

Aj na dne šuflíka či skrine môže ležať zabudnutý poklad. Alebo najmä tam? Veci, ktoré sme si tam odložili na pamiatku, na iné ročné obdobie, aby sme si od nich na chvíľu oddýchli alebo aby sa tak skoro neminuli. Alebo len veci, na ktoré sme zabudli. Otvoriť po dlhšom čase takú skriňu, kozmetický či písací stôl, šuflík v kúpeľni pod umývadlom... ten pocit je ako otvorenie čarovnej krabičky. Ako nazretie do maminej šperkovnice. Znovuobjavovanie starých, zabudnutých vecí mi vracia spomienky na radosť, ktorú som už raz zažila. V čase, keď som ich kupovala či dostala...

 Písanie plniacim atramentovým perom bola moja láska odjakživa. A navždy. Ale teraz, keď sa v mojej detskej izbe našli po rokoch tieto farebné bombičky "z roku päť";-), bude všetko inak. Ešte farebnejšie, veselšie a atramentovejšie.

Konečne viem, čo a čím si budem písať do zatiaľ nepopísaného zápisníka so snehobielymi stranami.

A viem aj, kto ma ako prvý na jeseň zahreje. Pásikový pulover po mame. Oblečenie z "kedysi" sa u nás nevyhadzuje. A tak, ak by ste k nám prišli, na dne skríň objavíte ultraMINIšaty z rokov 70-tych, detské flanelové pyžamká 
s kačičkami z rokov 80-tych alebo takýto tmavomodro-ružový kúsok od firmy Modeta Jihlava;-).

 Občas rada pátram aj vo vlastnom kúpeľňovom šuplíčku či poličke. Nachádzam tam veci, ktoré som "musela mať", ale kedže stále "musím mať" niečo iné a nové a ďalšie, tie staršie poklady zatiaľ odpočívajú v prítmí. Na svetlo sveta sa znovu dostávajú buď úplnou náhodou alebo vám ich niečo/niekto pripomenie. Tak, ako mne pripomenula vo svojom článku Mila túto makadamiovú masku:-). A ja si teraz zasa po dlhšom čase pripomínam hladké a voňavé vlasy.

 Ale prosím, nech mi niekto vysvetlí, ako mohli (síce pod nánosmi inej kozmetiky) zapadnúť tieto dve paletky. Neslýchané. Oprášiť, pofúkať, ospravedlniť sa a začať používať. Od-té-raz!

 A znovu sa pustiť do rozčítaných knižiek a príbehov. So šálkou citrónového (čaju) s pomarančovým (likérom), 
s nedbalým účesom, ale zato s tými najfajnovejšími ponožkami, možno aj s nejakou tou dekou, ale hlavne - 
s novoobjavenou starou záložkou:-).

Mňau.


13 komentárov:

  1. Ako len dokonala si to opisala Dandy... :) Taketo vecicky vzdy potesia a zahreju. Niekedy aj doslovne- ako u teba :)
    Dufam, ze nam potom svoje farebno- atramentove dielka ukazes.
    S tou zaloztickou zelam krasne citacie chvile...mam podobnu, ibaze jelencekovu a je to velmi fajn ;))
    t.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tin, ty vieš tak potešiť!:) Farebno-atramentové dielka ukážem rada, keď budú stáť za to:D ;-), a konkrétne tým ružovým atramentom budem asi tento rok písať aj Ježiškovi, možno ho to obmäkčí;-)). A už viem, čo na tom zozname bude napísané ako prvé: jelenčeková záložka!:O
      :-**

      Odstrániť
  2. Ahoj Dandelijon, ta záložka je moc sympatická :-) Ale jak přišly chuděry dvě paletky od Lancome k tomu, že se z nich staly znovuobjevené radůstky? To mi přijde jako věc naprosto neslýchaná, ale konec konců velmi radostná - až jsem trošilinku i zalitovala, že mě podobný nález dozajista nečeká :-) A musím ti říct, že ty barevné plnící bombičky vidím prvně v životě! Vůbec je neznám, jsem to ale ostuda :-) Krásný barevný den přeje Niki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je prostě tak úžasné, jak se tady schází samá výtečná, milá a roztomilá společnost. Tina, Niki, Bashinka...prostě moji největší oblíbenci. A do toho naše hlavní stár Dandelijonka, která má ty nejsuperbezvadnější poklady pod sluncem. Prostě pohádka.
      A teď už mě omluvte, jdu se podívat, jestli náhodou někde nenajdu dvě paletky Lancome...sakriš, ty by se mi tak hodily! ;-) A když nic nenajdu, určitě mi spraví náladu citronový čaj s pomerančovým likérem (dvojitá dávka) ;-).
      Pa pa, Vivi

      Odstrániť
    2. (idem si ja svoje dve Lancome paletky ukryť rýchlo do šuflíčka, keď sa tu na ne spolu chystajú dve parádnice Niki&Vivi:D ;-) Ale niee, požičiam! A dnes prišiel aj jeden krásny nový (žltý!) štetec:). A kto sa nebude chcieť Lankomovať, môže mi niečo pekné napísať na snehobiele strany zápisníčka:-). Samozrejme, farebným atramentom, iným sa už u nás nepíše:P.

      ♥+♥ miau!;-)

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Budú krásne na jeseň:), niektoré matné, niektoré s jemným leskom, ale takmer všetky ideálne k tmavým jesenným slivkovým rúžom, na ktoré už sa teším:-)). Ďakujem!

      Odstrániť
  4. Mňau! Strašne rada zabúdam na staré poklady, lebo tá radosť, keď och raz konečne objavím... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A my dobre vieme, že Bashka má všade okolo seba takých pokladov určite aspoň milióóón! To musí byť radosti!:-) Mňau!♥

      Odstrániť
  5. prezraď, kočka, akáže knižka je to? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) William Saroyan: Zbohom, láska moja :-)
      Čítala som na začiatku leta, a mám chuť zas:). Veď s takou záložkou... ;-)
      * * *
      Môj strýko Melik bol pravdepodobne najhorší farmár, aký kedy žil. V dobrej pohode mu bránila príliš veľká predstavivosť a príliš poetické založenie. Túžil po kráse. Chcel ju sadiť, chcel pozorovať, ako rastie. Ja sám som mu raz tam v tých starých zlatých časoch poézie a mladosti sveta vysadil dobrých tisíc granátovníkov. Aj traktor značky John Deere som viedol, a to isté robil aj môj strýko. To všetko bola číra estetika, nie poľnohospodárstvo. Proste, môjho strýka posadla myšlienka sadiť stromy a pozorovať, ako rastú.
      Lenže - stromy nerástli. Na vine bola pôda. Púšťová. Vyprahnutá. Strýko hodil rukou nad šesťstoosemdesiatimi akrami kúpenej pustatiny a v najbásnickejšej arménčine, akú kedy kto počul, povedal: Tu na tejto hroznej spúšti sa rozzelenie záhrada, zo zeme vytrysknú pramene studenej voda a všetko krásne ožije.

      Áno pane, povedal som.

      Odstrániť
    2. Na ďalšieho Saroyana mám už dlhšie zálusk. Jeho Tracyho tigra by som najradšej nosila vo vrecku každý deň. Tak skúsim aj Lásku. Tá nemôže uškodiť :)

      Odstrániť
    3. :-)) A ja skúsim toho Tigra. Ten by síce uškodiť mohol, ale verím, že ten Saroyanov nie. ;-)

      Odstrániť

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...