štvrtok 12. septembra 2013

Plná vaňa citrusov

Chcem to ešte aspoň raz zažiť. Na konci leta si ešte raz pripomenúť tie šťavnaté mesiace a chvíle, spomenúť si na ich svieže vône a na všetky tie citronády, limonády a džúsy s kúskami limetiek, čo som v horúcom lete vypila. Limonádu už síce pomaly vymieňam za teplý Earl Grey, no tie povzbudzujúce vône a (prí)chute ma neprestanú baviť ani na jeseň. Veď Earl Grey s citrónom je veľká dobrotka. Keď mi prišla krásna plechová retro dózička Weleda, netušila som, čo za dobrotky nájdem v nej. Olej? Krém? Sprchový gél? Či peeling? Dievča na dózičke sa tvári tajuplne.

Zvedavo viečko krabičky prírodnej kozmetiky s koreňmi vo Švajčiarsku otváram a nestačím sa čudovať, čo v nej objavujem.

Plnú vaňu, plnú náruč! citrusov.


Tie citrusy však  boli ukryté a zabalené v zelených tubičkách a sklenených fľaškách. A tak som si ich mohla vziať do kúpeľne a nikto sa nečudoval, načo sú mi citróny či limetky v sprche. Aj keď, tu už sa nikto takým veciam nečuduje;-).


Už sa teším na svoje citrusové kúpanie. Krémová osviežujúca sprchovacia emulzia zo silíc citrónov a pomarančov, s cukrovými tenzidmi (ach, už teraz to znie ako limonáda:) a éterickými olejmi mi sľubuje novú energiu a ľahkosť. Už na prvé privoňanie k nej viem, že je (tá) pravá. Že jej vôňa neklame. Že je rovnako citrusová, šťavnatá a sladko-kyselá ako moje obľúbené domáce citronápoje. Otváram tubičku, zapínam vodu a v kúpeľni sa začínajú diať podivné veci...

 Ocitám sa v retro kúpeľni s retro podlahou, veľkým starožitným zrkadlom, v modrej vintage vani. No niesom v nej sama. Všetky zelené tuby a fľašky sú tam so mnou a zo sprchy na nás dopadá osviežujúca citrónová voda. No toto! Vedľa vane sú prichystané farebné osušky (asi pre každého jedna), a dokonca pohár plný pomarančovej šťavy s ľadom a kolieskom citrónu. No povedzte, zažili ste už niečo také (osviežujúce)?

 Z vane najviac vykukuje brezový peeling, tak nech sa predvedie. Aj keď on citrónový nie je, je cítiť, že strávil nejaký čas s nami v citrusovom kúpeli. Vonia totiž rovnako sviežo, len o čosi viac zeleno. To budú tie výťažky z brezových listov. Áno áno, to budú oni. Jemne poletujú vzduchom, víria vôňu z citrusov a spolu rozvoňajú celú kúpeľňu. O peelingovanie sa starajú drobunké voskové perličky, ktoré sú síce drobné, no o svojej prítomnosti vám určite dajú vedieť a nerozpustia sa pri prvom strete s vodou. Peeling má príjemnú krémovú konzistenciu (aj farbu) a nie je to žiadny hustý drsňák. No ani žiaden slaboch. Postupne časom slabne len jeho vôňa na vašej pokožke. Aj keď nie hneď. Po spoločnom kúpeli chce s vami ešte chvíľu zostať. No nemusíte sa báť, že sa ho už (nikdy) nezbavíte;-).

A to sa hodí najmä vtedy, ak si vaše dievčenské srdce získal niekto iný;-). Citrusový olejUkrytý v zelenej sklenenej fľaške ako z dôb minulých, s hlavným podielom mandľového oleja. Na prvé ovoňanie vonia priam trochu pánsky a výrazne (žeby preto vždy, po každom jeho použití, nasledovalo /ne/automatické "Voniaš." od silnejšej polovičky?). Nečakajte ale vôňu umelo sladkú či cukríkovú, ani takú, čo sa vám chce na prvý pohľad zapáčiť.

Skôr vôňu horko-kyslú, akoby ste celé citróny s kôrou aj dužinou odšťavili a naliali cez sklenené hrdlo.

Som milovník olejov. Od olivového cez kokosový, ricínový, konopný, šípkový až po rakytníkový či Monoi. A aj keď viem, že oleje je najlepšie aplikovať na ešte vlhkú pokožku, väčšinou to nestihnem a posledné kvapky vody vypije osuška. No aj tak sa mi nestáva - a nestalo sa to ani s týmto citrónovým (dobre, možno s tým ricínovým áno;), že by natieranie oleja na už suchú pokožku spôsobilo nejaké nepríjemnosti či pocit mastnoty. Zostáva vláčna a sametová.

A tak sa môžem olejovať (a privoniavať ako to dievča z plechovky) kedykoľvek chcem. A to ja rada;-).
Alebo pridať pár kvapiek do kúpeľa. Aj keď ja radšej sprchu. Veď ste to videli na tom obrázku:-).


18 komentárov:

  1. Aaaa, to je nádhera! Miluju citrusy a jejich vůni, je tak dobroučká :-) S ničím od Weledy zatím zkušenosti nemám, ale při pohledu na Tvou krásnou retro koupelnu mám chuť vtrhnout do první biogrogerie, kterou potkám, a nechat se weledovocitrusově svést :-) Krásný zářijový večer Ti přeje Niki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najmilšia Niki, nechať sa wele(dovo)citrusovo zviesť znie ako úžasný a dobrodružný konco-letný romantický plán;-). Dúfam, že to výjde a zažijete spolu nejeden krásny (zářijový) večer:-)). A ďakujem za všetky milé a veselé komentáre, ktoré mi tu nechávaš, mám z nich veleradosť!:-*

      Odstrániť
  2. Doopravy jsi neuvěřitelná! Všechny ty dechberoucí fotky (jak to dokážeš?) a k nim citrusová nálož energie...ach, cítím se jako znovuzrozená. U tebe se má každý, dokonce i kosmetické lahvičky jako v ráji.
    S láskou Tvá Vivi
    PS: doufám, až k nám přijedeš, Dandíčku, vezmeš tajemnou krabici s sebou. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vivinko, všetky tajomné krabičky, ktoré by som zobrala so sebou, by sa ani do XL puntíkového kufru nezmestili!;-)) A ak sa ti zdá, že u mňa je kozmetickým lahvičkám ako v raji, tak to si asi ešte nebola na bločku u... u seba:DD.
      Jéj Viví, ja mám perfektný nápad - keď ti požičiam citrónový olej (a môžeš si aj vybrať farbu osušky), požičiaš mi za to ten nový rúž od Chanelu?:D Prídem si ho k tebe ešte dnes znovu omrknúť!;-) :-** ♥

      Odstrániť
  3. fotky su užasne a citrusy jednoducho musia vždy byť bez nich to nejde:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Romy a musím súhlasiť (s tou časťou o citrusoch;-)). V lete, v zime, v čaji aj v malinovke, v citrónových koláčikoch aj na kozmetickej poličke:-). Bez nich by nám predsa chýbali koláčikové a kozmetické vitamíny;-).

      Odstrániť
  4. Tomu vravim- nalozena v citrusovom kupeli :) Tieto a pribuzne vone tiez zboznujem, a weledovske vone su mi velmi prijemne takisto, takze dvojita trefa! ;) Navnadila si ma... ;)
    A ako som ti uz dnes pisala- ten obraztek je ohromny! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiiiin, vieš kto je ohromný? Ty!:-))) Som rada, že sa ti moja (trochu Van Gogh-ovská:D kúpeľňa páči:-), fakt! Dala mi trošku zabrať, a aj keď je podlaha (či stena?) trošku krivá, noačo. To bola aj Vincentova izba:P.
      Ďakujem!♥ A ten pomarančovo citrusový longdrink tam je pre teba!;-)

      Odstrániť
  5. Vypadá to moc dobře! Vůni citrusů miluju, ale Weleda není zrovna levná koesmetika, ale je dost možné, že stejně neodolám :)


    http://anesagill.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdá sa, že citrusové vône nás dostávajú viaceré:-). Možno nejakú vyhliadnutú Weledobrotku nadelí Mikuláš či Ježiško. Myslím, že je najvyšší čas začať tým dvom písať ten siahodlhý dopis (a nekončiaci kozmetický zoznam;-).
      Ďakujem Anes!:)

      Odstrániť
  6. od téhle značky mě vždycky odrazovala cena, ale pravděpodobně budu muset prubnout jestli je fakt tak dobrá jak většina říká.. :)


    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keby to bolo možné, všetkých by som vás zobrala do mojej maľovanej kúpelne a všetko by sme skúšali, testovali, ovoniavali a pili citrusové drinky až by nás brucho bolelo. ...no počkať, veď z vitamínov predsa brucho isto nebolí, takže smelo do toho!;)

      Odstrániť
  7. jeee, krasny clanok a ta kupelna nema chybu! som happy, ze ta Basha nominovala a ja som ta tak objavila tiez ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som happy, aj jaa!:-)) Ďakujem Sunny, si zlatá! Vítam ťa tu:-).

      Odstrániť
  8. No, poslední dobou také 'ujíždím' na olejích a Weledu se chystám vyzkoušet, je u nás nově v DM :-) Pěkný článek a skvělé fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Kristine, keď človek raz olejom podľahne, už veru niet cesty späť...:-)
      A "prírodný regál" v DM mám veľmi rada aj ja, mohla by som tam stáť, vyberať, obdivovať a čítať si popisky krémov, šampónov, olejov aj zubných pást donekonečna;-).
      Ďakujem za pochvalu!♥

      Odstrániť
  9. Já jsem tuhle řadu od weledy ani neznala, měla jsem jen tu mandlovou a ta byla docela příjemná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som zapátrala u teba v histórii a mandľové mlieko vyzerá naozaj lákavo:-). A super tip na použitie s vodou, budem si ho pamätať!:-)

      Odstrániť

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...